16 maart '17 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ger Peeters - WaarBenJij.nu 16 maart '17 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ger Peeters - WaarBenJij.nu

16 maart '17

Door: Ger

Blijf op de hoogte en volg Ger

16 Maart 2017 | Nepal, Kathmandu

De tijd gaat echt snel, hoewel de Nepalesen "bistari" ( rustig aan) promoten! En dat is ook heerlijk......
Iedere dag is hier een verrassing, niets is hetzelfde en er is zoveel te zien. Net nog waren me met een werker van het kindertehuis (na de Engelse les en een lunch van dahl bat) gaan lopen en kijken naar het nieuwe kindertehuis van een belgische stichting. Nadat we een hele mooie oude tempel bekeken hadden, kwamen we in een groen boerengebied, met tomaten kasten van bamboe hout, riistvelden, kippen, koeien, kleine rivier. Zomaar in Kathmandu, zo groen en geen stof!
Afgelopen tijd was ik bezig met onze projecten, o.a. met Maitri Griha, bezoek met 2 sponsors, voorbereiding Nederlandse tandartsen, contacten met mensen t.g.v. Kinderen van Kathmandu, engelse les, administratie, lekker bezig!
De vrije tijd activiteiten waren ook heel mooi: Puja dag in het guesthouse, omdat voor de sherpa's jaar van de "bird" is en ze zo ook verjaardagen vieren, bezoek van Marc mijn broer, waarmee ik naar Pashipatinath ging ( crematie plaats voor Hindoes en Boeddhisten) en het Holi festval, begin van de zomer. Mensen/kinderen gooien dan met gekleurde poeder en water( dat laatste is niet altijd fijn!) deze dag sloten we af met dansen bij de buren van het guesthouse( gewoon buiten bij hun hut).
Leven is goed hier, dus ik blijf nog even.......

• 16 Maart 2017 - 12:04

Lucie:

Ha lieve Gerritje wat een mooi verslag....en ja hoor blijf nog maar even fijn bezig met je prachtige werk
    Veel liefs van Luus, ik maak het goed en vandaag 17 graden maakt de dag nog mooier
    Kuskus

• 16 Maart 2017 - 12:21

Marja:

Mooi geschreven Ger

• 16 Maart 2017 - 13:44

Jan Bambacht:

Hoi Ger

Heerlijk daar, zo te lezen.

Geniet ervan zolang je kunt en maak je om ons geen zorgen hier.

Grtz
    Jan Bambacht

• 16 Maart 2017 - 14:13

Netty:

goed bezig ger.nog ff genieten daar,xx

• 16 Maart 2017 - 14:52

Jacomien:

Zit hier op mijn werk, toetsenweek en mondelinge examens, lekker rustig...... Leuk verslag om te lezen en ons kleine broertje weer op bezoek geweest. Super! Geniet van alles!
    Liefs..

• 17 Maart 2017 - 10:36

Nel:

Dag lieve Ger,
    Het roept weer zo veel herinneringen op van vorig jaar! Had graag met je gedanst bij de buren!Geniet nog van de laatste maand! Fijn om je straks weer te zien,maar nu zie ik je daar nog bezig zijn en wens je nog een hele mooie tijd! Namaste!

• 18 Maart 2017 - 11:14

Klaas Van Den Hurk:

Fijn om te horen dat alles zo goed verloopt en dat je het naar je zin hebt. Wij zijn een paar dagen naar Valencia ( Spanje) geweest. Daar zie je ook dat mensen samen bezig zijn in de wijken om een gemeenschap te behouden. Er worden nu de Fallasfeesten gehouden, waar men grote poppen bouwt op de verschillende pleinen in de verschillende wijken. Er is feest op straat en de mensen komen samen. ( natuurlijk wel wat luxer dan bij jou, maar met veel plezier).

Ik wens je nog veel genoegen in het werk wat je doet en geniet van de mensen.
    Klaas

• 19 Maart 2017 - 15:30

Cas:

Het is fijn te lezen dat je zo geniet van je verblijf in Nepal.
    Groeten van Gladys en Cas.

• 28 Maart 2017 - 13:37

Margriet:

Ha Ger,

Je bent weer heel goed bezig, mijn complimenten.
    Nog veel fijne ervaringen en dagen de komende weken.

Ik gun je echt alles!! maar ben ook weer blij als je terug bent.

Liefs Margriet