5 maart, 6 weken.... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ger Peeters - WaarBenJij.nu 5 maart, 6 weken.... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ger Peeters - WaarBenJij.nu

5 maart, 6 weken....

Door: Ger

Blijf op de hoogte en volg Ger

05 Maart 2017 | Nepal, Kathmandu

Wat een geweldige trekking! We liepen de Tamang Heritage trekking! De Langtang of the beaten trail, dicht bij de grens met Tibet. We klommen tot over de 3000 meter en waren omringd door bergen, sneeuwtoppen. Soms 's nachts koud tot erg koud ( ouderwets bloemen op de ruiten) en overdag zon, t-shirt, kleur.
'S Nachts eindeloze sterrenhemel.
We overnachtten in "theehuizen", vaak heel armoedig, maar erg verwend door de nepalese mensen, met lekkere dahl bat, emmertje warm water om te wassen en ja...iedere dag een biertje, dat zelfs een keer gebracht werd met een paard!
De cultuur is indrukwekkend en werd steeds boeiender door de verhalen van de gids en de mensen, die we ontmoetten en waarmee we praatten soms met handen en voeten en veel humor.
Er waren ook zware momenten als we zagen hoeveel vernietigd was, soms in een heel dorp nog maar 4 huizen, veel steenslag, ......verlies liep met ons mee op deze trekking.....
De andere dagen gingen mijn kinderen en partners mee naar de projecten. Heel geweldig vonden ze wat ze zagen, zowel in het ziekenhuis, dagverblijf Maitri Griha en de Greenlandschool, waar de helft van de sponsorkinderen zitten, Tiom Laura, kindertehuis.
Voor mij was dit hartverwarmend, ze weten nu wat ik doe, waar ik leef, maar het mooiste dat ook zij verliefd werden op dit land, en genoten van alles en we samen hier heel gelukkig waren!

• 05 Maart 2017 - 14:58

José:

Lieve Ger,
    wat een geweldig mooie ervaring om dit met je familie te kunnen/mogen doen.
    Klinkt fantastisch! !!
    groetjes
    José

• 05 Maart 2017 - 15:12

Riky:

Hallo Ger, wat moet dit een mooie trekking zijn geweest voor jou. En wat zullen de vernielingen van de aardbeving je weer pijn hebben gedaan.
    Maar ook heel fijn voor je dat je kinderen nu een indruk hebben van je werk in/voor Nepal.

Namaste!
    Riky

• 05 Maart 2017 - 16:27

Gladys:

Prachtig, super mooi, lief, hartverwarmend om te lezen hoe jij en de kinderen met partners het ervaren hebben. Geweldig!
    Hartelijke groeten van ons,
    Cas en Gladys

• 05 Maart 2017 - 16:36

Klaas:

Hallo Ger,
    Geweldig zoals je schrijft en alles beleefd hebt met je familie. Inderdaad heel fijn dat ze gezien hebben waarvoor je het allemaal doet, en geproefd hebben van de cultuur de sfeer en het land.
    Groetjes van ons allemaal en nog heel veel kracht en sterkte in de komende tjd.
    Klaas

• 05 Maart 2017 - 16:58

Marijke Speek:

Heel eg leuk verslag ,wat zul je genoten hebben en wat een ervaring om dit samen met je kinderen te doen !!!!
    Ger hou je haaks en geniet van alles !

Groetjes,
    Jan en Marijke.

• 05 Maart 2017 - 17:36

Cas:

Ger,
    je beschrijft je ervaringen zo mooi, dat ik erin kan meeleven.
    IK lees eruit hoe intens je leeft in dit land.
    Erg mooi.
    Cas.

• 05 Maart 2017 - 22:06

Veronique:

wat een fijn verslag, ja jij geeft de liefde door met het delen, dank, veronique

lieve Ger,
    wat bijzonder om te lezen, het delen van je ervaringen, zo geef je de liefde voor Nepal een gezicht en body, dat werkt door, dank, veronique

• 06 Maart 2017 - 11:46

Marcelin:

wat fijn dat jullie zo genoten hebben!
    De Tamang heritage trail heeft echt veel te lijden gehad onder de aardbeving als ik je verslag zo lees. Veel plezier nog met je werk. Groetjes

• 06 Maart 2017 - 16:28

Netty:

super omdat te mogen en kunnen doen met je kids .voor hun ook een heel andere wereld en t besef hoe goed wij t hier hebben.dikke kus uit geldrop .